fredag 30 maj 2008

All time high

Det här var det bästa jag sett:


I korthet: Honda livesänder en extremt komplicerad fallskärmsformation. Livesänd reklamfilm från Honda på temat Difficult is worth doing.
Varför är det bra?

Positionering: På Honda är svårigheter ngt positivt. Utmaningar och problem ngt man önskar. Kan ett bilftg i dagens komplicerade situation med miljökrav, säkerhet, design, prestanda ha en bättre position egentligen?
Idé: Enkel att förklara. Enkel att fatta. Aldrig tidigare gjord.
Genomförande: Fantastiskt. Det är ett fåtal byråer och kunder som mäktar med en sån här produktion där det är all in. Det är omöjligt att fuska och snåla om det ska bli så här bra på den här idén.
Integration: Alla kanaler; Internet navet; extremt mycket PR och på rätt saker.
Delbarhet; enkelt att dela och skicka vidare. Inga inloggningar, märkliga format, kampanjsiter som bygger på icke-standard. Utan en vanlig blogg med youtubeklipp.
Mediestrategi: kanske det bästa av allt. Mediestrategin är inbyggd och integrerad i genomförandet. Det hade varit fantastiskt även utan livemomentet, men med lyfter det till en helt ny nivå. Har aldrig sett en kampanj där mediestrategin har varit en del av det kreativa på ett sånt naturligt sätt. Där tom mediestrategin med annat utförande hade varit fantastiskt och på rätt idé.

Sammantaget: 10/10

Om den förra toppen var den banbrytande och extremt plagierade cog

så är det här ett nytt svårslaget rekord. På ett sätt the death of TV advertising. För hur ska man kunna bräcka detta?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

0 kommentarer: